Voeding en acne

Voeding en acne

Naast huid-, product- en behandeladviezen in de salon, neem ik ook voeding mee in deze adviezen. Voeding is namelijk naast goede huidverzorging ook een heel belangrijk onderdeel in huidverbetering. Je huid is je grootste orgaan. Zoals ik al vaker heb gezegd in mijn blogs, kan je huid je veel vertellen over je innerlijke balans. Ieder deel van je gezicht staat gekoppeld aan bepaalde organen, je kunt dus op die manier heel mooi aflezen in welke organen er sprake kan zijn van disbalans. Deze organen kun je met de juiste voeding en voedingssupplementen meer ondersteunen en balanceren. Hier vertel ik jullie later meer over in een andere blog.
In dit blog ga ik jullie voedingstips geven die bij dragen aan het verbeteren van een huid met acne.
Naast een verstoorde hormoonbalans, heeft de ontwikkeling van acne ook te maken met overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen.
Hoge inname van suikers, koolhydraten en zuivel dragen bij aan de ontwikkeling van acne of een verhoogde talgproductie.

TIPS

Verminder de inname van
– Suikers, koolhydraten en zuivel

Advies

– Vervang gewone zuivel voor bijvoorbeeld amandelmelk.
– Eet ongeraffineerde koolhydraten en granen zoals; spelt, zuurdesem, rogge en havermout
– Eet voldoende fruit, maar beperk dit tot een max. van twee stuks per dag. Dit vanwege de aanwezige fruitsuikers.
– Eet voldoende groente, de meeste groenten bevatten veel anti-oxidanten die een beschermingsfunctie hebben op je huid.
– Voeg als extra ondersteuning suplementen toe aan je voedingsritme zoals vitamine D, omega 3, vitamine A en probiotica (deze laatste zorgt voor een goede darmflora).

Wil jij graag weten hoe je je huid het beste kunt verzorgen, onderhouden en verbeteren?
Kom langs in de salon voor een gratis advies

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *